26 Şubat 2012 Pazar

MAYALI SODALI KELEBEK POĞAÇA VE KELEBEK PASTA

Blogumu ziyaret eden herkese mutlu ve neşeli bir pazar gnü dilerim.Bugün hava güzel ve güneşli buralarda tadını çıkarmak lazım.
Bugün sizlerle paylaşacağım tariflerim, bir ay kadar öncesinden.Yine Umutcuğum  farklı pasta isteyip  ,her zaman olduğu gibi pastayı görünce  anne  mum  dikelim  doğum günü yapalım dediği bir gün.Ynına birde  harika  bir tarifle yaptığım nefis yumuşacık  poğaçalar.


Kelebekli yaşpasta için,hazır pastaban kullandım ,yuvarlağı ortadan kestim düz bölümlerini  dışa ,yuvarlaklarıda içe gelecek şekilde birleştirdim, 
Krema ile ara kat ve dışını sıvadım.Yuvarlk bir kek parçasından baş yaptım.Bonibonlarla süsledim.Ufaklık bayıldı.


 


veeee sodalı  mayalı poğaça.Şimdiye kadar yediğim ve yaptığım  poğaçaların   en güzeli,en yumuşağı.Vede  en zor  bayatlayanı oldu.Şiddetle tavsiye ederim.


Bi kısmını peynirli kruvasan şeklinde yaptım.



Malzemeler

1 su bardağı soda
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
3 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket yuva yaş maya
aldığı kadar un
iç malzemesi(peynir,patates v.s.)


Yapılışı
Sıvı malzemeleri  karıştırıyoru.Mayayı içinde eritiyoruz.Tuz ,şeker ve unla  yumuşak bir hamur yoğuruyoruz.Yarım saat  mayalandırıyoruz.Şekil veriyoruz.Tepside de 15-320 dk. daha mayalandırıyoruz.Yumurta  sarısı sürerek  200 derece fırında pişiriyoruz.Afiyet olsun.

9 yorum:

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık,afiyet şeker olsun oğluşuna...sevgiler...

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık hepsi enfes paşama afiyet olsun.Mutlu pazarlar
sevgiler.

mutfagabuyrun dedi ki...

hepsi çok güzel canım.ayrıca pastada çok şeker olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. İkisi de birbirinden güzel olmuş. Kuzu nasıl sevmesin o kelebeği. Sanki her an uçacak gibi ve renkler süper.
Kelebek poğaçanın şekline de vuruldum.
Sevgiyle kal.

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım nefıs bır pogaca olmuş

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Bernacım; Umut her gördüğümde biraz daha serpiliyor maaşallah..Anne oğul ne güzel bir aktivite yapmışsınız. Ellerinize sağlık:)

Ferkay dedi ki...

Canım nasılda güzel olmuş ikiside ellerine sağlık.
Sevgiler..

Banu dedi ki...

Canım harikasın yaa ikisi de nefis görünüyor paşama ve size afiyet şeker olsun ellerine sağlık balım:)

Birsel ve İrem dedi ki...

İnanılmaz ama ben bu poğaçayı yabancı sitede gördüğümde aklıma hemen bu hamur ve zeytinezmesi gelmişti. Ben de benim buluşum sanıyordum:)) Fotoğrafı görünce daha önce burada gördüğümü de hatırladım:)) Bu kadar olur. Ellerinize sağlık; pasta da poğaçalar da nefis.
Sevgiler.

Related Posts with Thumbnails