28 Nisan 2011 Perşembe

2 FARKLI MARGARİNSİZ KURABİYE TARİFİ

Uzun ve mecburi bir aradan sonra,tüm blogger arkadaşlarım heyecanla yeni tariflerini vermeye,kaldıkları yerden devam etmeye başladılar.Bende sizlerden uzak kaldığım dönemde denediğim birkaç tarifimi fotoğraflamıştım.Onları sizlerle pylaşacağım öncelikle.
Blogumda yeni bir kategorim var şimdi.Margarinsiz tarifler.Eşimde yüksek kolestrol olduğu için bende mümkün olduğu kadar sıvıyağlı tariflere yöneliyorum.Bu tarifleri sizlerle paylaşarak aynıı durumdaki izleyenlerime değişik alternatifler sunacağım.
Bu akşamda silerle  2 margarinsiz ama enfes kurabiye tarifi sunacağım.

İlk tarifim Margarinsiz Ayı Pençesi

Malzemeler

1 yumurta
1 çay bradağı yoğurt
1 çay bardağı zeytinyağ
250-300 gr un
1 çay bardağı toz şeker
yarım kabartma tozu
vanilya
portakallı iç veya elmalı iç


Yapılışı
iç harcı hariç ütüm malzemeyi yumuşak bir hamur yapın.Büyük bir çaydanlık kapağı ile yuvarlak kesinbir  kenarına dolgu mlzemesini koyun malzemenin karşı yönündeki hamuru 7-8 dilimleyin.dolgulu uçtan rulo yaparak gelin.ay çöreği şekli verin.Piştikten sonra üzwerine pudra şekeri serpin.


MARGARİNSİZ CAM KURABİYE
Malzemeler
1 yumurta
yarım subardağı şeker
3 yemek kaşığı yoğurt
yarım su bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı toz fındık
1 kabartma tozu ve vanilya
aldığı kadar un
renkli sorma şekerleri



YAPILIŞI
Yumurta ,toz şeker,yoğurt ve sıvıyağı karıştırın.diğer malzemelri ekleyerek yumuşak bir hamur yapın.Klıpla kesip ortalarından uvarlaklar çıkarın.Orta hararetli fırında pişirin.fırından çıkarmadan 10 dk.kadar önce ortadaki boşluklara kırılmış şekerleri koyun.tekrar fırında şekerler eriyinceye kadar pişirmeye devam edin.

15 yorum:

Unknown dedi ki...

Canim ellerine saglik .Hayirli aksamlar diliyorum öptüm.

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Canım ellerine sağlık. Çok leziz görünüyor kurabişler :) Ben de bu aralar sıvıyağlı tariflere takmış durumdayım. Senin tarifini de denemek isterim. Çok öpüyorum, sevgiler.

Unknown dedi ki...

Bende mümkün olduğunca margarinden uzak duruyorum.
Nefiss görünüyor kurabiyeler
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

yeşim dedi ki...

hayırlı cumalar canım.kurbişler nefis.ellerine sağlık.öperim çok çok..

Tümay Öztürk dedi ki...

Çok değişik tarifler gerçekten. Özellikle cam kurabiye çok ilgimi çekti. Umarım en kısa sürede yapma fırsatım olur. Ellerine sağlık:)

mutfagabuyrun dedi ki...

kurabiyeler harika görünüyor canım.ellerine sağlık.hayırlı cumalar.

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

ellerine saglik..Sıvıyağla olması ayrı güzel

30 Nisan - 25 mayıs 2011 tarihleri arasında HOBİ DÜNYAM .WOMENFORUM.NET ve http://www.papatya68.blogspot.com tarafından düzenlenen yemek etkinliklerinin 13.'si olan "Diyet ve diyabetik Tarifler" etkinliğine ben http://www.tadinadoyamadim.blogspot.com olarak ev sahipliği yapacağım.


Siz değerli arkadaşlarım ve katılmak isteyen herkesi etkinliğime davet ediyorum.Birden fazla tarifle katılabirsiniz
Bunun için yapmanız gerekenler:
Siteniz varsa; Sitenizde tarifinizi yayınladıktan sonra benim linkimi verip hobi dünyam yemek etkinliği için olduğunu belirtmeli ve bana yorum bırakarak yada mail atarak haber vermelisiniz.

Herkesin bu etkinlikten haberdar olabilmesi için sayfamdan html kodunu alarak etkinlik bannerını sayfanıza eklemeyi lütfen unutmayın.
Siteniz yoksa; tadinadoyamadim@hotmail.com adresime isminizi ve tarifinizi fotoğrafıyla beraber mail atmanız yeterlidir. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.


Diyet ve Diyabetik tariflerinizi 25 Mayıs'a kadar bekliyorum.


Bu davetiyeyi ulaştırabildiğim, ulaştıramadığım herkes etkinliğimize davetlidir. Siteniz olsun olmasın paylaşmak istediğiniz değerli tariflerinizi bekliyorum. Şimdiden katılımcı arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum.
NOT:hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenler
http://papatya68.blogspot.com/ adresine başvurabilirler...

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. İkiside nefis görünüyor.
Kurabiyenin isminede bayıldım.
Eşinede geçmişler olsun. Eminim en kısa zamanda gerekli limite getirirsin bu azimle.
Sevgiyle kal.

nagnesli sofram dedi ki...

İkiside nefis görünüyor. Ellerine sağlık.
Sevgiler

mehtap kuzucu dedi ki...

her iki tarifte nefis olmuş,özelliklede margarinsiz olması çokiyi bende margarinsiz tarifleri tercih ediyorum ve bu güzel tarifleri deneyeceğim ellerine sağlık bernacığım..

dokuzuncubulut dedi ki...

Her ikisi de çok lezzetli görünüyor. sunumları da çok hoş olmuş, ellerine sağlık.
Eşine de çok geçmiş olsun.
Sevgiler:))

LEZZETİKRAM dedi ki...

ellerine sağlık canım nefiisler hepsi

susamcorekotuFeriha dedi ki...

çok çok güzel olmuşlar,ellerin dert görmesin,ortasına koyduğun şekerler nasıl şeker?
sevgiler

Nilgün dedi ki...

Berna'cım iyi akşamlar, margarinsiz, sıvıyağ ile yapılan tariflerin çok hoşuma gitti. Ellerine sağlık..

lezzettabağı dedi ki...

kurabiyeler ne kadar hoş olmuşlar ortalarına şeker kırmalar falan.. çok değişik çok.. güzel paylaşımlarda bulunmak üzere sevgiler..iyi hafta sonları.

Related Posts with Thumbnails