8 Mayıs 2010 Cumartesi

ŞEFTALİ PASTA,İNCİRLİ KURABİYE VE SUSAMLI SİMİT


Şeftali kuabiye bizim ailenin uzun yıllardır  özel misdafirleri için yaptığıbir özel bir kurabiyesidir.Sevgili Babacığım  özenerek beklediği misafirleri için Mahide ablama hep bu kurabiyenib siparişini verir.Dün akşamda ablamın özel misafirlei vardı.Onlar için güzel hazırlıklar yaptı.İşte size bu güzel lezzetlerden birkaçını sunuyorum.Ben tadlarınada baktım nefisti.Mahide ablamın ellerine sağlık.

malzemeler
250gr margarin
500gr un
150gr pudra şekeri
3 yumurta
1 paket pakin powder
yarım paket vanilya




Yapılışı
Yağ ile unu kıyılır daha sonra diger malzemeler konulup kulak memesi yumuşaklıgında hamur yogrulur.ceviz büyüklügünde alınıp yassıltılmadan pişirilir.Kurabiye soguyunca taban kısımlarından biraz oyulur oyulup çıkan kısımların içine kakao,şeker,süt veya su,ceviz konulup karıştırılır bu karışımdan oyuk olan kısıma doldurulup çekirdek yapılır diger tarafta 1 tatlı kaşığı nişasta ,2yemek kaşıgı şeker biraz su ile pişirilip iki kuarabiye yapıştırılır.Gıda boyası ile boyanıp toz şekere batırılır.



İNCİRLİ KURABİYE


Malzemeler
1 margarin erimeyecek
1çay bardagı zeytinyagı
1 su bardagı şeker
1paking powder
1 vanilya
 yumurta birinin beyazı yüzüne sürülecek
7-8 adet incir
Ceviz
Cekirdeksiz üzüm isterseniz damla çikolata ,kuru kayısıda koyabilirsiniz.




Yapılışı
Un ile yagı kıy daha sonra diger malzemeleri koyup kulak memesi yumuşaklıgında hamur yap ceviz büyüklügünde kurabiye yapıp önce yumurtanın beyazına daha sonra arzuya göre Hindistan cevizi veya cevize batırılıp pişirilir.


SUSAMLI SİMİT
Malzeme
250 gr sanayagı
1 çay bardagı zeytinyagı
1 komposta tabagı veya 1 bardak yogurt
Biraz mahlep
1kabartma tozu
Biraz tuz
Susam




Yapılış



Un ve yag kıyılır daha sonra yogurt,kabartma tozu,mahlep,tuz konulup yogrulur ben içine keneviri kavurup onuda koyuyorum daha güzel oluyor.simit şekli verilip önce yumurta sarısına daha sonra susama batırılıp pişirilir.


20 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Hepsi birer tablo gibi ellerinize sağlık. Muhteşemler, iştah açıcılar emeğinize sağlık.

Saygılar.

zafer dedi ki...

canım llerine sağlık mahideciğim her zamanki gibi nefis kurabiyelerinle gözlerimize ziyafet çektin harika olmuşlar.

Magia da Inês dedi ki...

♥ Olá, amiga!

Para você... com muito carinho ♥

Quem tem o abraço mais apertado...
mais carinhoso...♥
e um amor tão grande... tão grande...♥
que apaga qualquer desamor?♥

Feliz Dia das Mães!!!
♥Ótimo fim de semana!
Itabira♥♥
Brasil

keskinli dedi ki...

hepside enfes ellerinize saglik
seftalili kurabiyeyi bir blogcu arkadasda görüp almistim tarifini ama deneenmk kismet olmadi görüntüye bayildim yani sizinkide sahane
sevgiler güzel bir haftasonu dilerim....

gülizar dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK KURABİYELERİN HEPSİ BİRBİRİNDEN HOŞ.AYRICA GÜZEL YORUMUNUZ İÇİNDE TŞKLER.

mehtap kuzucu dedi ki...

ah mahideciğim ellerine sağlık kendimi konyada hissettim gerçektende şeftali pasta bernacığımın dediği gibi çook uzun yıllardan beri ailemizde yapılan bir kurabiyedir(bernacığım şöle söyleyim sen doğmadan öncede yapılırdı:))tahinli kurabiye vesusamlı simitinde harika olmuş (ben tadlarını iyi bilirim gerçektende çok güzel olur)tekrardan ellerine sağlık canım kardeşim benim...yayınladığın için sanada teşekkürler bernacığım...

Alime dedi ki...

Hepsi çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık.Anneler Gününüz kutlu olsun..

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ablacığının ellerine sağlık. Bayıldım şeftali şeklindeki tatlılara. Gerçekten çok benzemiş. Tadlarıda öyledir eminim.
Diğer tariflerde çok güzel.Hepside çok güzel görünüyor.
Sevgiyle kal.

gulsev dedi ki...

Şu şeftalili kurabiyeleri bu hafta 2. kez görüyorum, çok ciciler, şeftalinin kendisini aratmıyorlar, yapanın eline sağlık.

susamcorekotuFeriha dedi ki...

ooooohh maşallah ablanında eline sağlık önemli bir ayrıntı dikkatimi çekti *yağ ile un kıyılır**ben 35 yıl önce kız meslek lisesindeyken:)
yağ ile unu bıçakla kıyarak birbirine yedirerek bu kurabiyeyi yapardım orjinalı buydu ne günlerdi :))) ayy maziye gittim sevgiler selamlar

Melekperim sU dedi ki...

Berna'cım, hepsi harika olmuş canım, şimdi çayın yanın da ne de güzel giderdi sevgiler.

humeyra dedi ki...

Şeftali kurabiye şekil olarak en güzeli gibi dursa da susamlı kurabiyeyi hiçbirine değişmem. Ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

ooffff ki ooof Bernacığım ablanın ellerine sağlık maşaallah ne güzel yapmış hepsini bende ablana misafir olsam kabul edermi?:))
ayrıca tabaklar da çok şık sağlıklı günlerde kullansın canım şeftali kurabiyelerin tarifini Konya da Ayşe Bağrıaçık ablam var ondan yıllar önce almıştım kendisi çok maharetli bir hanımdır ve hala yapmadım ama belki bugün yapabilirim iyice aklıma düştü çünki akşama çaya misafirim var hazırlık yapıyordum yaparsam yarın yayınlarım inşaallah harikasın canım kardeşim sevgiler
Anneler günün de kutlu olsun

Baharcicegi dedi ki...

hepside birbirinden nefis olmus elinize saglik
Anneler gününüz kutlu olsun

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

şeftalli pasta süper görünüyor ellerine sağlık
sevgiler

çeşnici Handan dedi ki...

Hepsi harika olmuş.Ellerinize sağlık

angel dedi ki...

canım arkadaşım guzel yorumun ıcın teşekkur ederım.yogunlugumdan dolayı anca donebıldım.ve yaptığın tatlılara bayıldım.hele şeftalılı pasta harıka.ilk defa gordum.hemen denıcem ellerıne sağlık...

Tarif diyarı dedi ki...

Ellerine sağlık canım kurabiyelerin hepsi birbirinden nafis.Anneler gününü kutluyorum arkadaşım

Sena Çeyiz dedi ki...

başka blogda gördüm hayran kaldım şeftalilere. Bu bir sanat, ne diyebilirim. MaşaAllah

esra dedi ki...

BERNACIĞIM ŞEFTALİ KURABİYENİN İÇİNİN TARİFİNİDE TAM YAZARMISIN ...ŞİMDİ YAPICAKTIM ORADA TAKILDIM...BİRDE BEN BU KURABİYEYE UZUN BİR YORUM BIRAKMIŞTIM GELMEMİŞ GALİBAĞA..

Related Posts with Thumbnails