22 Mayıs 2010 Cumartesi

KABUKLU KABUKSUZ İNCİR REÇELİ





Mehtap ablamın incir reçeli meşhurdur.sağolsun taa İstanbuldan bizlere yapıp getirir,biz Konyada inciri bulamıyoruz.tadına doyamayız.yine yapmış hem kabuklusunu hem kabuksuzunu...




malzeme
1kğ yeşil incir(ham)
1kğ şeker
1lt su
yarım limon suyu


yapılışı



1. Soyulmuş incileri bir tencerede kaynattığınız suya atın ve 5-6 dakika haşlayın.
2. Haşlanan incirleri hemen soğuk su dolu bir kaba alıp 3-4 dakika bekletin.
3. Bu esnada tekrar temiz su kaynatın.
4. Kaynayan suya soğuk su da bekleyen incirleri iyiyce sıkarak atın.
5. 3-4 dakika daha kaynattıktan sonra incirleri yine soğuk suya alın.
6. Şeker ve 1,5 bardak suyu kaynatarak şurup haline getirin.
7. Soğuk suda bekleyen acısı alınmış incirleri yine sıkarak şurubun içine atıp, ağır ateşte kaynatın.
8. Şurup kıvam almaya başladığında limon suyunu ilave edip altını kapatın.
9. Reçel sıcakken kavanozlara paylaştırıp, kapaklarını kapattıktan sonra tezgahın üzerine ters çevirerek soğutun.
NOT:İsterseniz incirlerin bir kısmının içine karanfil koyarak bambaşka bir lezzet elde edebilirsinizm limon







KABUKLU İNCİR REÇELİ







19 yorum:

Unknown dedi ki...

Ben de istiyorummmm.... Tamamdir, ben yaza oraya geliyorum.... Inan arkadasim, bu receli yemek icin neleri feda edecegimi bir bilsen.... Ellerine saglik.... Benim icin de ye lütfen....

Atike Momini Ziya dedi ki...

ABLANIN ELLERİNE SAĞLIK. SİZE DE AFİYET BAL ŞEKER OLSUN...
HAYIRLI GECELER, GÜZEL HAFTASONLARI İA...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

ham incir reçelini çok severim.

ablanın ellerine sağlık canım..

Unknown dedi ki...

Çok hoş bir reçel bu ..
eee ne diyelim
afiyet bal şeker olsun

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Annem ham olmayan yenebilen incirden yapıyor o da çok nefis eline sağlık.Sevgiler...

fuat gencal dedi ki...

Bende bahçemde bulunan hem beyaz hemde siyah incirlerden her sene yapıyorum. Çok leziz ve şifalı ellerinize sağlık.

Saygılar.

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Merak etmiş olmakla beraber hiç denememişdim..
Tarifi not aldım bakalım ben nasıl bır sonuc cıkartacagım..
Teşekkürler ellerınıze sağlık bereketi ile afiyet olsun..

Sevgiler..

aleyna dedi ki...

MEHTAP ABLANIN ELLERİNE SAĞLKI BERNACIM.DEMEKKİ KONYADA YAŞIYORSUN NE GÜZEL .ÇOK MERAK ETTĞİM BİR YER.SEVGİLER

Birsel ve İrem dedi ki...

Çok sevdiğim bir reçel türü ama kendim yapmayı hiç denemedim. Reçel yapma konusunda çok beceriksizim. Midye böreği de çok güzel görünüyor, afiyetler olsun.
Sevgiler.

Meleğin Mutfağı dedi ki...

mmmmm nefis olmuş canım, afiyet, şeker bal olsun inş. sevgiler.

mutfaktakizaman dedi ki...

en cok merak ettigim tatlardan biride bu sanirimm...

ablanin ellerine saglik canim afiyetler olsun...

susamcorekotuFeriha dedi ki...

mehtap ablanla tanışma vakti geldi artık:))))) afiyet şifa olsun

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ablanın ellerine sağlık. Reçellerin şahı. Bayılırım. Küçük incirleri daha da çok seviyorum. O lezzeti inanılmaz buluyorum.
Ceviz delisi olarak, içine yerken bir kaç tanede ceviz koyuyorum. Mmmm.
Sevgiyle kal.

Adsız dedi ki...

Incirler ne güzel yesil yesil:))
ellerine saglik...
Sevgiler

zafer dedi ki...

ayyy nefis görünüyorlar ellerine sağlık canım ablacığım görüntü kadar tadınında ne kadar nefis olduğunu çok iyi bilirim ah birde kilo sorunu olmasa nasıl yenir o reçel sağol canım benim.

esra dedi ki...

BERNACIĞIM SENDE BENİM ARADIĞIM HER ŞEY VAR YOK,YOK ANLIYCAĞIN:))BACIM BEN BU İNCİRLERİ SATAN ÇİNGENELERDEN AZMI TARİF İSTEDİM:)))AMA BİR TRLÜ DÜZGÜN TARİF VEREMEDİLER DUR BU SENE DİNİYİM İNŞ...

Unknown dedi ki...

Bu reçeli çok severim hatta reçel olarak değil tatlı olarak yerim ellerinize sağlık nefis

Adsız dedi ki...

Yazar cok tesekkurler...

Selamlar SevalHatice

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

Ablanızın elelrine sağlık. çok sevdiğim meyve ve reçel. canım çekti:)

Related Posts with Thumbnails