18 Ekim 2010 Pazartesi

KÖZLENMİŞ KIRMIZI BİBER


Kış için yaptığım közlenmiş kırmızı biber turşusu.Yemeklerin yanına çok yakışıyor.

Öncelikle biberleri yıkamadan fırın tepsisine diziyoruz ve kabukları ayrılacak kıvama gelene kadar közlüyoruz.
kabuklarını soyup,çeşmenin altında çekirdeklerini temizliyoruz.Bir bardak sirke dökerek bir gece bekletiyoruz.Ertesi gün sirkeden çıkararaktuzunu döküyoruz. kavanoza bir sıra biber,üzerine bir avuç maydanoz ve birkaç diş sarımsak olacak şekilde biberler bitene kadar dolduruyoruz.Üzerini kapatacak kadar zeytinyağı döküp,ağzını sıkıca kapatarat buzdolabına alıyoruz.

27 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık kışlıklar hazır
afiyetle yersiniz inşallah çok öpüyo
rum.

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık ben de yapardım her sene ama bu sene tembelliğim tuttu yapanlardan az az alıyorum :)

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Bernacığım nefis olmuş ellerine sağlık afiyetler olsun hepinize sevgiler...

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Ellerine sağlık sevgili Berna. Çok nefis bir turşu olmuş. Yemeklerin yanında harika olur. Hepinize afiyet bal şeker olsun. Sevgiler.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

oh miss:) Allah ağız taıyla yemeyi nasip etsin..

çeşnici Handan dedi ki...

Yemeklerin yanında çok sevdiğim bir tattır. ellerine sağlık canım.

susamcorekotuFeriha dedi ki...

ALLAH yemek nasip etsin inşallah

fuat gencal dedi ki...

Muhteşem olmuş ellerinize sağlık. Afiyetle yemek nasip olsun inşaallah.

Saygılar.

saniyesultan dedi ki...

bende yaptım özellikle salatalar içinde süper oluyor....ellerine sağlık...

özlem dedi ki...

ellerine sağlık. yoğurtlu salatalara da çok yakışıyor. özellikle makarna salatasına.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Ben biber közlemesini yemeğe başladığımda birinin dur demesi gerekli, yoksa ipin ucunu kaçırıyorum. Biber kızartmasına ve buna bayılıyorum.
Sevgiyle kal.

nesrin dedi ki...

Ellerine saglik. Sevgiler...

kalpkurabiye dedi ki...

canım ellerine sağlık:))
allah ağız tadıyla tüketmeyi nasip etsin bende çok severim:)

mintinin dünyası dedi ki...

canım kardeşim içim gitii şimdi.çok özendim sana.normalde kış girmeden yapar hazırlardım ben.bu yıl yapamadım canım ya.ellerine sağlık.afiyetler olsun ev ahalısine...

balböcükleri dedi ki...

ayyy ben buna bayılırım biterim biliyomusun .ellerine sağlık tam benim yaptığım gibi yapıyomuşsun.ıımmmm mis

Tümay Öztürk dedi ki...

Bizde de sık sık yapılır çünkü eşim çok sver:) Ellerine sağlık...

Sevil Şahin dedi ki...

canım ellerine sağlık afiyet bal olsun
sevgiler

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Bir şey söyleyeyim mi Bernacığım? Ben bu kapya biberi öyle etli etli ve çiğ çiğ ve hatta çıtır çıtır bile yiyorum keyifle..Kaldı ki böylesine ölürüm. Ellerin dert görmesin kardeşim.

zafer dedi ki...

bernacığım kış hazırlıklarını tamamlamışsın ne güzel olmuş afiyetle yiyin.harika görünüyor kırmızı etle nefis yenir.

baharat dedi ki...

Biberin her çeşidine bayılırım bu halide ayrı güzel olur benim kış hazırlığım yok ama bunu görünce yarın bende yapmaya başlıyorum.

mintinin dünyası dedi ki...

bernacım ya armut kabızlığa iyi gelir mi yada kabız yapar mı.eğer biliyorsan yanıtlar mısın.ne de olsa benden tecrübelisin.kabızlığı pek yok ama olsun bileyim yinede.çok öpüyorum seni.iyigeceler balım

esinn dedi ki...

nefis olmuş ellerinize sağlık.

oylum dedi ki...

berna hanım çok leziz olmuş bende yapacağım bu tarifinizden.

kardelen dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel olmuş aparetif olarak güzel olur yemekte;yiyenlere afiyet olsun

www.sendepisir.com dedi ki...

Ben farklı bir şekilde yapıyordum seninkini de deneyeceğim. Her zaman söylerim. İnsanın hem küçüklerinden hem büyüklerinden öğreneceği çok şey vardır. Sevgiyle kal..
sendepişir/Nilgün

Sevtap dedi ki...

Çok seviyorum kırmızı biberi.Midemden dolayı turşusunu yiyemiyorum ama köz ve kızarmış haline gömülüyorum:D Gerçi hiçte turşusunu yemedim.Ellerine sağlık canım eminim turşusuda süperdir.

mehtap kuzucu dedi ki...

nefis görünüyor bernacığım,at sen o kavanozu dolaba gelince icabına bakarız:))ellerine sağlık ,afiyet olsun

Related Posts with Thumbnails