30 Mayıs 2010 Pazar

DALYAN KÖFTE VE MANGTARLI YOĞURT


MALZEMELER



1 kilo az yağlı kıyma
2 adet soğan
2 yumurta
Bayatlatılmış yarım ekmek içi
Tuz, karabiber
1 kutu bezelye
2 adet havuç
2 adet domates
1 çay fincanı un




HAZIRLANIŞI


Kıyma, soğan, biber, 2 yumurta, bayat ekmek iyice yoğurulur el yardımıyla 2 cm kalınlığında kare şeklinde açılır. İçine haşlanmış bezelye, 1-2 dakika haşlanıp kabukları soyulmuş ve ufak küpler halinde doğranmış havuç konur ve rulo şeklinde sarılır. Dikdörtgen şeklindeki bir payreks kaba konur ve 170 derecedeki fırında 40 dakika kadar pişirilir. Piştikten sonra altına biriken su alınır. Rendelenmiş domates hafifçe pişirilip üzerine köftenin suyu ve un ilave edilir. Boza kıvamında bir sos elde edilir. Servis yapılacağı zaman köftenin üzerine bu sos dökülür. Arzuya göre haşlanmış yumurta ile garnitür yapılabilir ve sıcak olarak servis edilir.not:ben içine bezelye ve havuç koymadan yaptım bu sefer




MANTARLI YOĞURT
1 su bardağı haşlanmış mantar,1 paket süzme yoğurt,2 diş sarımsak acı biber salçalı tereyağ,tuzsarımsaklar tuz ile azilir yoğurt ilave edilerek açılır ve mantar karıştırılır.üzerine salça ile tereyağ kavrulur salatamızın üzerine gezdirilir.

14 yorum:

mehtap kuzucu dedi ki...

tek kelimeyle nefiss,ellerine sağlık canım benim...

Sevtap dedi ki...

Yoğurtlu mantarı merak ettim doğrusu ellerine sağlık

Atike Momini Ziya dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK İŞTAHIM NASIL AÇILDI BİLEMEZSİN BU GÖRÜNTÜ KARŞISINDA :)
SEVGİLER..

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik arkadasim, bayilirim Dalyan Köfte`ye.... Hem leziz, hem de besleyici... Mantarli yogurt ise hic denememistim.... Eminim o da harika bir lezzet olmustur... Sevgilerimle,

çeşnici Handan dedi ki...

Bernacığım, dalyan köfteyi çok severim. Ellerine sağlık. Çok güzel olmuş. Mantarlı yoğurdu bilmiyordum merak ettim deneyeceğim. Sevgilerimle.

made in funda dedi ki...

ellerine sağlık.çok leziz görünüyor...

!!! Şekerperisi !!! dedi ki...

ellerine sağlık canım:)mantar bana dokunuyor ama ..köfte güzel..
Afiyet olsun..sevgiler..

LEZZETİKRAM dedi ki...

Dalyan köfteyi çok çok severim,mantarlı yoğurtsa ilginç denemek isterim :) eline sağlık

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine ve emeğine sağlık. nefis olmuş.
Sevgiyle kal.

MUTFAKISTAN dedi ki...

ELLERINE SAGLIK COK GUZEL GORUNUYOR
SEVGILER

Fuat Gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık. Çok iştah açıcı görünüyor.

Saygılar.

Esradan dedi ki...

CANIMM ENFESS GÖRÜNÜYOR ELLERİNİZE SAĞLIK

susamcorekotuFeriha dedi ki...

eline sağlık bernacım menü mükemmel hazırlanmış şifa olsun
sevgiler

keskinli dedi ki...

enfes bir aksam yemegi olmus
aksama sanami gelsem ben:))
ellerine saglik canim sevgiler
güzel bir hafta dilerim

Related Posts with Thumbnails