18 Mart 2010 Perşembe

SALEPLİ VE PİŞMANİYELİ PASTA

Ne zamandırseverek takip ettiğim yeturla lezzet karelerinde gördüğüm ve görür görmez tutulduğum bu lezzeti en sonunda denedim ve gerçekten de denemeye değer olduğunu gördüm.Tadan herkesten tam puan aldı.yeturla yeşim hanıma bize bu güzel lezzetle tanıştrdığı için çok teşekkür ederim.Anlayacağınız artık misafirlerime sıksık yapacağım.tarifin orijinaline buradan bakabilirsinz


Bu pastamın boş hali



Malzemeler;                                                             

Tart Pandispanyası için:   
     2 yumurta                                 
1 çay bardağı süt                                                      
1 çay bardağı sıvıyağ                                                
1 çay bardağı şeker                                                   
1 kabartma tozu
2,5 çay bardağı un


Salepli krema için;
2 su bardağı süt
yarım subardağından biraz fazla şeker
1 yemek kaşığı salep
1 poşet kremşanti
1 yemek kaşığı margarın



Yapılışı:yumurta ve şekeri iyice çırptıktan sonra sırasıyla diğer malzemeleri ekleyerek kek hamurunu hazırlıyoruz.Yağlanmış tart kalıbına dökerek pişiriyoruz.
Salepli krema için:toz krem şanti dışındakileri karıştırarak pişiriyoruz.Ocağı kapatınca margarini de ilave edip karıştırıyoruz.Krema soğuyunca  Toz kremşantiyi ilave ederk 10 dk.çırpıyoruz.Önce biraz cıvık bir kıvamı oluyor.Korkmayın zira ben çok korktum.Ama dolapta birkaç saat kalınca çok kıvamlı ve sünen köpük gibi bir krema oluyor.Neyse devam edelim.Daha sonra pandispanyanın çukur kısmını bu krema ile doldurup dolaba gönderiyoruz.Birkaç saat bekleyince krema donuyor adeta.Servis yapacağımızda çıkarıp,pişmaniye ve fıstıkla süslüyoruz.

8 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Bernacığım yorumun dileklerin için çok teşekkür ederim.Bu pastayı bende Yeşim Hanımda görmüştüm değişik gelmişti.Denemek isterim.Ellerine sağlık.Sevgiler.

zafer dedi ki...

bernacığım görüntüsü zaten pastanın ne kadar güzel olduğunu bize anlatıyor birde tadına bakarsak eminim 10 üzerinden 15 vereceğiz hemen denemem lazım teşekkürler..

Bengü dedi ki...

Bernacığım ellerine sağlık çok ilginç ve güzel bir pasta, bende Yetur da görmüştüm bunu.

Unknown dedi ki...

Canim arkadasim, ellerine saglik... Gecen ben de pismaniye aldim Tür Bakkalindan ama henüz acmadim... Yemeye gelecek birilerini bekliyorum... Sevgilerimle, cok öptüm-.-..

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Berna'cığım son gunlerde bakamadım simdi vaktım oldu bır suru guzel seyler eklemişssin hepsı harıka görunuyor bu pastayada ayrıca bayıldım elelrıne saglık canım.sevgilerrr

umutluhayat dedi ki...

tülincim canım yeniden hoşgeldin.tadı görüntüsünden de harika sevgiler

Unknown dedi ki...

Bernacıgım pastanı yemesi bana kısmetmiş harika bir tadı vardı çok begendim.

Bir Dilim Aşk dedi ki...

Bernacığım pişmaniyeli tart pastan harika görünüyor eminim lezzeti de güzel olmuştur, ellerine sağlık. Sevgilerimle...

Related Posts with Thumbnails