6 Mart 2010 Cumartesi

KONYANIN MEŞHUR BAMYA ÇORBASI


Bamya çorbasını bilirmisiniz bilmem ama Konyanın en önemli ve en lezetli yemeklerinddendir.Bamya çorbası düğünlerde,ziyafetlerde yapılır.İnanın bu lezzet çorba sevmeyenleri bile cezbediyor.Ben bizzat defalarca şahit oldum,Konyaya dışarıdan gelen misafirlerimize tattırdık ve çok beğendiler,dizi dizi bamyalar ve tarifini alarak gittiler memleketlerine.Bu güzel çorbamız Mehtap Ablamın mutfağından ona çok teşekkürler ediyorum sevgiler ablacım.


MALZEME



100gr.kurutulmuş en küçük boyundan bamya(aktarlarda ipe dizili olarak satılanlardan)
2adet kuru soğan
1kaşık domates,1kaşık biber salçası(acı olursa daha güzel oluyor)
250 gr.orta yağlı kuzu eti
2 yemek kaşığı un
1 adet limon(küçükse 1,5 limon)
1yemek kaşığı tereyağ veya margarin,2 kaşık sıvıyağ
tuz yeterince sıcak su

YAPILIŞI
Bamyaları akşamdan sıcak suyla ıslatırız,sabah iplerini çekip çıkartır,suyla bi yıkarız
soğanları incecik doğrarız yağ,salça ve soğanı birlikte hafif kavurup,5-6 bardak sıcak su koyarız kaynayınca kuzu etini çok minik olarak(1 cmden küçük)doğrayıp içine atarız.etler biraz pişince limonu sıkıp,bamyalarıda atarız .etler yumuşayıncaya kadar kısık ateşte uzun süre pişirip tuzunu ve ununu(suyla ezerek) koyarız 15-20 dakika daha kaynatıp(Koyulaştıktan sonra)ocağı kapatırız.isteğe göre üzerine tereyağını kızartıp dökeriz karabiber ve maydanozla süsleyip servis ederiz.

8 yorum:

Hayattan Azıcık dedi ki...

İlk defa duyuyorum. Kesin yapmam lazım burada da bamya kızartması yapıyorlar ne çok şey yapılıyormuş bamya ile. Çok güzel duruyor ablanın ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

Bernacığım,
bende bamya sevenlerdenim ama çorbasını bilmiyordum,
eline sağlık canım,
afiyet olsun,
hayırlı haftasonları...

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

çok severim bamyayı ellerinize sağlık.sevgiler.

umutluhayat dedi ki...

konyanın en meşhur yemeği estergoncum.bir yesen tadına doyamazsın.yanlız aktarlrda satılan en küçük boy kurubamyadan alacaksın.mutlaka kuru bamya .

sağolasın hayatcemresi

teşekkürler filizcim

gulsev dedi ki...

Elini sağlık,
epey uzun zaman oldu bu çorbadan içmeyeli.Pişirmek lazım:)

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Bernacığım Konya gezisi sırasında yemiştim harika bir çorba yediğimiz yerden tarifinide almıştım daha yapamadım.İzmirde küçük kurutulmuş çicek bamyalardan buldum mutlaka deneyeceğim.Ellerine sağlık.Sevgiler.

Çileksuyu Sibel dedi ki...

merhaba berna..bu aralar aklim bamya corbasindaydi acikcasi nasil yapilir diye merak etmistim,babi esrarda bahsi geciyordu cunku..ne harika sen konya'da yasiyormussun,cok cok gormek istedigim bir yer orasi..dilerim bir gun kismet olur..sevgiler...

umutluhayat dedi ki...

minecim demek sende beğendin,
çileksuyu sibelcim umarım birggün konyaya gelirsin gerçekten güzel bir şehir,yemekleri ise muhteşem

Related Posts with Thumbnails