30 Ocak 2010 Cumartesi

ÇİÇEK KEREVİZ



Bugün evde bir haftadır dolabı bekleyen kerevizleri yapıyım dedim.patates şeklinde doğranmış kereviz yemeğini pek sevmiyorum bu yaptığım hem göze hemde mideye hitap ediyor.Aslında kerevizi  bu şekilde yapmayı canım Mehtap Ablamdan öğrendim.Onda yediğimde çok hoşuma gitti sonra o bana nasıl yaptığını tarif etti ve o gün bugündür bende böyle yapıyorum.

e hadi yapalım o zaman....


MALZEME
2 tane kereviz kullandım,
bir orta soğan
birkaç diş sarımsak,
yarım kaşık kadar salça
2 havuç
bezelye(ben hazır garnitürlerden kullandım)
sıvıyağ
1 kesme şeker
Limon


YAPILIŞI

Önce kerevizleri soydum ve hemen limonlu suya attım,çünki çok çabuk kararıyor.onlar beklerken havuçları yıkayıp dışlarını tıraşladım.Tencereye zeytinyağını koydum ,bir şeker attım,içine soğanları ve sarımsakları doğradım az salçayla kavurlurken,kerevizlerin ortalarını kabak oyacağı ile oydum.boşalan yerlere havucu taktım,havucun kalın gelen yerlerini incelttim.
                                      Daha sonrada dilim dilim kestim.kavrulan soğanın içine kerevizleri attım.garnitürleride attım.birazda limonlu su ilave ettim.tabii tuzunu da.bir müddet kendi kendine pişti.yumuşayınca ocağı kapatıp,biraz serinleyince servis tabağına aldım.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Nefis olmuş eline saglık canım.

Related Posts with Thumbnails