13 Temmuz 2010 Salı

REİSİN KAYIĞI(PEYNİRLİ KARNIYARIK) VE SAÇ KAVURMA





Reisin Kayığı (Peynirli Karnıyarık) Tarifi
malzemeler
 6Adet orta boy kemer patlıcan
1 Çorba kasesi beyaz peynir
4 Adet yeşil biber
2 Adet domates
1 Tutam maydanoz
1 çaybardağı rendelenmiş kaşar peyni]
tuzz,Karabiber,Sıvıyağ


Yapılışı:


Patlıcanlarımızı ocağın en yüksek ısısında közlüyoruz(ben fırında közledim). Kabuklarını soyup borcam içerisinde yan yana diziyoruz. Patlıcanların saplarını kesmiyoruz. Bir bıçak yardımıyla orta kısımlarını yarıyoruz. 2 diş sarımsağı ince ince doğrayıp 1/2çay bardağı sıvıyağla karıştırıp bir kısmını patlıcanların üzerine döküyoruz. İç harcımızı hazırlamaya başlıyoruz. Beyaz peyniri iri yerinden rendeliyoruz. Üzerine ince kıyılmış maydonoz ,domatesleri (domateslerin çekirdeklerini ve sulu kısmını çıkarttım çıkartmassanız sulansırıyor.)ve biberleri ince ince doğrayıp karıştırıyoruz. Patlıcanlarımızın içini aynen karnı yarıkta olduğu gibi dolduruyoruz. Rendelenmiş kaşar peynirini patlıcanlarımızın üzerine paylaştırıyoruz. Geriye kalan sıvıyağ ve sarımsak karışımını patlıcanlarımızın üzerine döküyoruz ve üzerine dilim domates ve biber koyduktan sonra önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında 25-30 dakika pişiriyoruz. Fırından çıkarınca servis tabağına alıyoruz.


saç kavurma(şehriyeli pilav eşliğinde)


malzemeler:
1/2 kg kuzu kuşbaşı
* 2 soğan
* 2 adet sivri biber
* 2 bardak su
* Sıvıyağ ve tuz
* 1 diş sarımsak
* 2 domates


Hazırlanması:


* Sarımsağı, soğan ve domatesin birer adedini küçük küçük doğrayın.


* Doğradığınız malzemeleri etle birlikte küçük bir tencereye koyun, 2 bardak su ile biraz tuz ilave edin.


* Kaynadıktan sonra suyunu çekene kadar ağzı kapalı olarak kısık ateşte pişirin (etler iyice pişmemişse biraz daha su ilave ederek pişirmeye devam edin).


* Bu arada kalan soğan ve domates ile biberleri küp küp doğrayın.


* Teflon bir tavada veya sacda biraz sıvı yağ ve tuz ile önce soğanları pembeleşene kadar kavurun. Ardından biberleri ve daha sonra domatesi ekleyin.


* Pişen etleri de tavaya / saca ekleyin. Birkaç kez çevirin.


* Kapağı kapalı olarak biraz dinlendirdikten sonra, PILAVla birlikte servis edin.









16 yorum:

mehtap kuzucu dedi ki...

yaa ellerine sağlık ,süpper bir tarif bu reisin kayığı,kesinlikle bende yapacağım:)canım benim yta saç kavurmasıda çok güzel olurda cidden ben kayığa takıldım kaldım... hepinize afiyet olsun,sevgiler

Fuat Gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık. Çok leziz görünüyorlar.

Saygılar.

yeşim dedi ki...

elerine sağlık canım tarifler nefis görünüyor.güzel bir gün diliyorum.sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

bernacımm ben bu kayığa binerim diyar diyar gezerim demeyi çok isterdim ama olmaz... ben bu kayığı mide denizime indiririm o oralarda gezer kendi kendine:))

YeMeK vAkTi dedi ki...

ellerine sağlık hangisine bakim onu şşaırdım.tek tek koy şekerim hazmedelim :))

peynirli karnıyarık tam benlik olmuş ama mmmm

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Ellerıne sağlık afıyetler olsun bereketi ile..

melisineli dedi ki...

çok güzel bir tarif, bende bunu bir arkadaşımda yemiştim ismi ilgimi çekmişti; oda reisin takası diyordu. nefis bir tadi var patlıcana peynir bu kadarmı güzel yakışır; yiyenlere afiyet olsun.

kardelen dedi ki...

saçkavurma ve reisin kayığı ne güzel bir yemek olmuş ellerinize sağlık sağlıkla yiyiniz.

ecem dedi ki...

canım ne kadar nefis bir yemek olmuş; afiyetle yiyin, sağlıkla kalın.

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

canım guzel bır menü olmuş ellerıne sağlık.sevgıler:)

Bengü dedi ki...

Bernacığım, eşimi de alıyorum. Size geleceğim :) Hiç aç kalmayız eminim. Ağzım sulandı şu anda :)

zafer dedi ki...

bernacığım evet kabul edersen topluca size gelelim nefis yemekler hangisine bakacağımı şaşırıyorum tatalısı tuzlusu ,etlisi türlüsü hepsi ayrı lezzet sağlıkla yiyin bizideunutma.:))

çeşnici Handan dedi ki...

Bernacığım ikisi de çok güzel ellerine sağlık canım.

HADİYE dedi ki...

Selam,

Hiç peynirlisini yapmamıştım.Patlıcanı çok severim deneyeceğim ilk fırsatta.

Sevgiler*

günışığı dedi ki...

Nefis bir menü olmuş ,peynirlisi nasıl oluyor? çok merak ettim hemen deneyeceğim llerinize sağlık.

esinn dedi ki...

mmmm canım çekti bayılırım patlıcanlı yemeklere buda çok ilginç olmuş hiç yememiştim derhal denemem lazım

Related Posts with Thumbnails