25 Temmuz 2010 Pazar

EN ÇOK SEVDİĞİM SEBZE YEMEĞİ: BAMYA


En çok sevdiğim sebzedir desem yalan olmaz bamya için.Bu mevsimde de pazarlarda manavlarda bol bol boy gösteriyor.Sık sık yer olduk .
Faydalarına gelince
Kabızlığı giderir
-Mide ve bağırsakların düzenli çalışmasını sağlar.
-Sindirime faydalıdır
-Kanı temizliyor.
-İdrar söktürücüdür.
-Halsizliğede çok iyi gelir.
100 gram bamya günlük magnezyum (hücrelerin enerji depolamasına yarayan madde) ihtiyacımızın üçte birini ve yüzde 10'dan daha fazla miktarda ise günlük demir (akyuvarların vücut içinde oksijen taşımasını sağlıyor) ihtiyacımızı karşılıyor.

Bamya hepimizin bildiği gibi normal sebze yemeği gibi pişer,ancak ayıklanırken tamamen keserek değil konuk uçlarını yu-varlayarak ayıklarız,en önemli püf noktası ise mutlaka pişerken içine en az yarım limon sıkılmasıdır,nedeni ise bamyanın sünmemesi içindir.

6 yorum:

selin kuzucu dedi ki...

bende çok severim berna teyze. hele sen yaptıysan daha çok severim :)

mehtap kuzucu dedi ki...

eline sağlık bernacığım,bamya sevgisi babamdan bizede geçmiş,bende çok severim...yarın bende pişireceğim.afiyet olsun

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ben de severim bamyayı. Ellerine sağlık canım


NOT: zeynep ablam(zeyneple.blogspot) sana yorum yapamıyomuş, çok denemiş ama olmamış.

umutluhayat dedi ki...

selincim sen gelde ben sana neler yaparım bitanem benim.,

ablacımm haklısın bencede genetik bir sevgi bu:))

papatyacım bir problem yok gibi görünüyor.sayfasınada not bıraktım.umarım kısa zamanda düzelir.sevgiler

mintinin dünyası dedi ki...

hayırlı kandiller diliyorum sevgili arkadaşım,ve günaydııınlar.bamyayı ailece gerçekten çok severiz ve faydaları saymakla bitmez sanırım.ellerine sağlık çok da nefis yapmışsın.

Mutluanne dedi ki...

Kesinlikle katılıyorum size bende hastasıyım bamyanın.Elinize sağlık ayrıca hayırlı kandiller

Related Posts with Thumbnails