3 Mayıs 2010 Pazartesi

YEŞİL MERCİMEK ÇORBASI


Ne zamandan beri canım yeşil mercimek çorbası istiyor anlatamam.Ama bir türlü yapmamıştım.En son denizcimde görence iştahım iyice kabardı ve yapmak şart oldu.Ben kıymasız yapıyorum.Yemeklerin içinde kıyma yiyemiyorum.Hepsi ayrı ayrı olacak bende.İsterseniz hepinizin bildiği tarifi yeniden hatırlayalım.


Yarım su bardağı kadar yeşil mercimeği geceden ıslattım,yapacağımda biraz haşladım ,ve süzdüm.Tencereye 2 kaşık kadar sızma zeytinyağı koydum ve bir küçük soğanı ve çok az salçayı kavurdum.Üzerine 4-5 bardak kadar sıcak su ekledim ve mercimekleri ilave ettim.Bu şekilde mercimekler iyice pişene kadar kaynadı.Bir avuç kadar selva kepekli erişte ilave ettim tuz ve kuru nane ekledim.Erişteler pişene kadar kaynadı.Daha sonra altını kapattım.Bir tavada yağ ,kırmızı pul biber ve naneyi kızdırdım ve çorbanın üzerine birer kaşık dökerek servis yaptım.


3 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

ben de çok severim yeşil mercimeği. ne zamandır ben de yapmıyorum,yapmak lazım:)

ellerine sağlık tatlım..

mehtap kuzucu dedi ki...

bizim evdede en çok tüketilen bakliyatlardan biridir yeşil mercimek çorbasıda çok nefis görünüyor ellerine sağlık bernacığım ...canım umutum inşallah bu demir kaynağından yemiştir:)afiyet olsun hepinize

Pınar Günay dedi ki...

çok güzel olur yeşil mercimekli, erişteli bu çorba. Biz bazen içerisine sarımsaklı yoğurt ilave edip yiyoruz, harika bir lezzet. ellerine sağlık...

Related Posts with Thumbnails