23 Mayıs 2010 Pazar

MUHAMMARA



MALZEMELER

1 su bardağı ufalanmış ekmek(bayat ekmek yada fırında kuruttuğumuz ekmekleri ıslatarak)
1 su bardağı çekilmiş ceviz(yarısı biraz daha iri olursa daha iyi oluyor)
1 tatlı kaşığı kimyon,tuz(salça tuzlu olduğu için isteğe göre),krabiber,pulbiber(acılığını isteğe göre ayarlayın)
2-3diş dövülmüş sarımsak(zevke göre artırılabilir ),
1 yemek kaşığı biber yoksa domates salçası(ben acıbiber salçası kullanıyorum güzel oluyor)
1 fincan zeytinyağı
1-2 kaşık nar pekmezi(yoksa limon suyu)





malzemenin hepsi karıştırılır,iyice yoğurulur(robotun hamur yoğurma aparetiyle kolay oluyor)katılığı gidip tarator kıvamı alıncaya kadar su ilavesi yapılarak,servis tabağına alınır üzerine pulbiber ,biraz zeytinyağı gezdirilip,maydanoz v.s.süslenir.afiyet olsun


11 yorum:

Hayattan Azıcık dedi ki...

Yemelik degil seyirlik olmus canimm ellerine saglik.. yoktum bir donem ama artik buradayim bende ozledim canimmmm optum...

Fuat Gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık. muhteşem görünüyor.

Saygılar.

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

harıka görunyor her zaman oldugu gıbı elerıne saglık canım:)

Unknown dedi ki...

Güzel bir meze olmuş ..
ellerine sağlık..

mehtap kuzucu dedi ki...

ahh ah olsa şu anda yerdim...en sevdiğim garnitürlerden ellerine sağlık canım benim çok şık ve nefis görünüyor...

susamcorekotuFeriha dedi ki...

bayat ekmeği değerlendirmek için bulunmuş bir yöntem ama mükemmel nefis olmuş eline sağlık canım umutlu günler dilerim:) sevgiler

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ellerine sağlık çok severim

KEYFESEYRAN dedi ki...

Eline sağlık canım Arap kültüründen gelen bir meze çeşidi bende çok severim

Tarif diyarı dedi ki...

Eline sağlık arkadaşım çok sevdiğim bir tarif harika olmuş.Sevgiler

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Görüntü çok iştah acıcı..
Ellerıne sağlık afiyetler olsun bereketi ile..

Sevgiler..

zafer dedi ki...

bayılrım muhammaraya sende enfes yapmışsın ellerine sağlık canım benim.

Related Posts with Thumbnails