4 Nisan 2010 Pazar

TEL KADAYIF


Geçenlerde yaptığım ve bir türlü yayınlayamadığım tel kadayıfım buda.Aslında o kadar çok sırasını bekleyen tarifim varki.zaman zaman hepsini paylaşacağım sizlerle.Tel kadayıf en sevdiğim tatlılardandır.Ama soğuyunca yiyemem,sıcak sıcak yemeliyim.Aslında senin sevmediğin tatlı varmıdır diyeceksiniz.düşünüyorumda yok,tüm tatlılara bayılıyorum.Yani gerçek bir tatlı severim.Neyse sözü uzatmayalım ve tarife geçelim.

Mazlxemeler:
500 gr tel kadayıf
üzerine yetecek kadar eritilmiş tereyağ ve biraz margarin
içi için ceviz
şerbeti için 3 subardağı su
3,5 su bardağı şeker

Yapılışı
Önce şerbeti kaynattım.bir dilim limon attım .
kadayıfın yarısını didkleyerek yağlanmış borcama koydum,bir tabak yardımı ile iyice sıkıştırdım.Kıyılmış irice cevizleri arasına bolca serptim.kalan kadayıflarıda diderek üzerine kabattım.yine tabak yardımı ile iyice sıkıştıdım.Üzerine eritilmiş yağı döktüm.Üzeri kızarıncaya kadar fırında pişirdim.Biraz serinledikten sonra sıcak kadsayıfa soğuk şerbeti döktüm.

3 yorum:

Hayattan Azıcık dedi ki...

Benim kadayıfım hep hamur gibi oluyor oysa o kadar severim ki neden acaba???

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Benim sevmediğim nadir tatlılardan biri:)
Ama görüntüsü enfes görünüyor,ellerine sağlık canım..

umutluhayat dedi ki...

estergonyeşil,canım acaba ikiside sıcakkenmi şurupluyorsun.

Related Posts with Thumbnails