21 Nisan 2010 Çarşamba

LİMONLU KEK


                                        yine dün gelen misafirlerim için yaptığım limonlu kek.
Ancak annemlerde aynı gün Alanyaya gidecekleri için pastalarımı fazla yapıp onlarada vermek istedim.Kekimin ölçülerini göz kararı fazlalaştırdım korka korka ,olmaz dedim ama çok güzel iki tane kek çıktı ortaya.ah birde acele edip sıcakken kalıplardan çıkartmaya kalkmasaydım ufak parçalanmalarda olmayacaktı.Misafirlerime ikram edeceğim kekin üzeine limonlu glazür yaptım ancak pişman oldum.Bence glazür olamadan daha güzzeldi,Glazürle bol tatlı bir kek oldu.

Malzemeleri

3 yumurta(ben 5 yumurta kullandım)
3 su bardağı sinangil limon aromalı kekun(ben 5 bardak kullandım)
100 gr  margarin
yarım su bardağından biraz fazla sıvıyağ
1,5 su bardağı şeker(ben 2 kullandım)
bir limon kabuğu rendesi
birsu bardağı süt

Yapılışı
şeker ve yumurtaları iyice çırptım,diğer malzemeleri ekleyerek kek kalıbına boşalttım,160 derecede 40 dk kadar pişirdim.ikram etmeden önce glazürü hazırladım ve üzerine gexzdirdim.

GLAZÜRÜ
Malzemeleri
bir su bardağı pudra şekeri
2 kaşık süt
1 kaişık limon suyu

Yapılışı
hepsini karıştırıp ockata pişirdim.soğutup kekin  üzerine gezdirdim.

3 yorum:

mehtap kuzucu dedi ki...

eline sağlık bernacığım kekler çok nefis görünüyor,annemlere de yapmış canım kardeşim çook zarifsin.....

kalpkurabiye dedi ki...

bernacım ellerine sağlık bitanem miss gibi kokmuştur limonlu kekinn..

Adsız dedi ki...

yumuşacık görünüyorlar ellerine sağlı kcanım..

Related Posts with Thumbnails