27 Mart 2010 Cumartesi

KREMKARAMEL İLE KEKİN AŞKI


Sevgili zafer ablacığımdan bu tarif.Kendisi bugün İstanbula gitti.Ona iyi tatiller diliyorum.Ellerine sağlık ablacığım.
MALZEME:Yarıdan fazla su bardağı şeker (yakmak için)

Krem karamel için


1/2 kg süt

3 yemek kaşığı şeker

1 paket vanilya

limon kabuğu rendesi

4 yumurta



Kek için


3 yumurta

1 subardağışeker

1,5 su bardağı un

4 çorba kaşığı kakao

1 paket vanilya

1 limon kabuğu rendesi

1/2 su bardağı süt

1/2 su bardağı sıvıyağ

1 paket kabartma tozu




Krem karamelli kek tarifi


Yarım su bardağı şekeri teflon tavada yakın ve ortası delik veya düz bir kek kalıbının tabanına yayın. (Kalıp yağlanmayacak) kelepçeli kalıp asla kullanmayınız ve benim gibi tabanı fazla girintili çıkıntılı kalıpta kullanmayın tabanı düz bir kalıpta nefis oluyor ben yeni aldığım bir kalıpta denemek istedim ama sivri uçların içinde karameller kaldı görüntü bozuldu daha önceki yaptıklarımda tabanı düz bir kalıp kullanmıştım kalıbın aynıs olmuş ve enfes bir görüntü oluşmuştu.


Krem karamel için süte tüm malzemeleri katın ve mikserle güzelce çırpın. Bu karışımı da kek kalıbına boşaltın. Keki hazırlayın. Önce yumurta ve şekeri iyice çırpın. Vanilya ve limon kabuğu rendesini katıp çırpmaya devam edin.


Süt ve sıvıyağı katın. En son birlikte elediğiniz un,kakao,kabartma tozu karışımını da ekleyin ve keki de kalıba boşaltın. süttün içinde yüzen kek hamuru gibi tuhaf bir görüntü oluyor kafanızı takmayın fırına girince o görüntü kaybolacak yoğunluktan dolayı kek üste çkacak ve normal kek görüntüsü oluşacakPastayı benmari usulü yani içi sıcak su dolu bir tepsinin veya tencerenin yarısına kadar sıcak su koyunki ben öyle yaptım içine oturtarak önceden ısıtılmış fırında 175C’de pişirin. Fırına göre pişme süresi kekten daha uzun sürebilir (yaklaşık 50 dk da pişti)bir kürdanla kontrol edin.


Pişen pastayı dışarıda soğuttuktan sonra mutlaka bir gece buzdolabında kalıbı içinde bekletin. Ertesi gün tabağa ters çevirin. kenarlarını bıçakla gevşetin isterseniz sıcaksu içine tabanını 2-3 dk koyun ki kendini kalıptan bıraksın afiyetle yiyin görüntüde tatda harika bu resime aldanmayın benim kusurm tamamen sağlıklı ve güzel çaylar eşliğinde tüketiniz.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Namı diğer kdretullah ben de yapıp sitemde yer vermiştim nasıl güzel bir lezzettir yarabbim ellerine sağlık bu tatlılar bitirdi bizi vallahi

Unknown dedi ki...

Merhaba Bernacıgım, tarifi okuyunca bu nasıl kek haline gelecek diye epey tereddute dussem de ilk işim derin düz bir kek kalıbı almak oldu. Şu an fırında, son dakikaları kaldı, pişmekte. Yarından once tadına bakamam ama müthiş olacagından eminim. Epeydir yapılısı çılgınca görunen kek denememiştim. Sana ve Zafer'e çok teşekkürler, çok çok sevgiler, Yakışıklı Umut'u benim için öp :)

Related Posts with Thumbnails