24 Şubat 2010 Çarşamba

ZAFER ABLAMDAN FIRIN SÜTLAÇ

Merhabalar.Bugün stresli bir gün yaşadım.Oğlumun had safhaya çıkan iştahsızlığı ve benim evhamlarım bizi bir anda doktorumuzun yanına götürdü.Çeşitli vitamin şurupları ve iştah açıcı tavsiyelerinden sonra aslında oğlumun çok sağlıklı göründüğünü ,abur cuburu hayatımızdan çıkarmamız gerektiğini söyledi doktorumuz ve ben rahat bir nefes aldım.


Evet profilimde belirttiğim gibi blogumda sadece kendi yemeklerime yer vermeyeceğim.Canım Anneciğim ve Ablalarımın lezzetlerini de sizlere sunacağım.Bugünkü tariflerimiz Canım Zafer Ablamdan.Zira kendisi gerçek bir lezzet ustasıdır.O na buradan sevgilerimi ve teşekkürlerimi sunuyorum.(Aslında fındıklı resmide vardı ancak resim bulanık çıktığı için sade halini yayınladım.)

Gelelim tarifimize:
malzeme:
1/2 su bardağı pirinç,
1,5 lt süt,
1,5 su barsağı şeker,
1,5 çorba kaşığı mısır nişastası ,
1 yumurta sarısı

yapılışı:
1 su bardağı su ile pirinç kısık ateşete pişirilir pirinçler yumuşayınca süt ilave edilir sütle beraber iyice pişmesi sağlanırve üzerine şeker ilave edilerek pişirmeye devam edilir.nişasta süt ile yumuşatılarak yavaş yavaş pirinçli karışıma karıştırılarak hafif koyulaşması sağlanırarzu edilirse içine vanilya ilave edilebilir içinden 2 kepçe alınarak,1 yumurtanın sarısı ile bu aldığınız sütlaçı blenderda çırpınız ve fırın kaplarına koymuş olduğunuz sütlaçların üzerine kaşıkla yumurtalı karışım yaydırılır ve fırınızın üst katında sadece üst ızgarasını yakarak kızarmasını sağlayınız ve afiyetle yiyiniz.



not: üzerine bol dövülmü fındık serperseniz nefis oluyor

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails