5 Şubat 2010 Cuma

PORTAKAL REÇELİ

Dün Mehtap ablamın portakalıı harika kekini görünce aklıma onun yaptığı ve tadına doyum olmayan portakallı reçeli geldi.Hemen nasıl yaptığını sordum.Sağolsun oda anlattı.Bende yaptım fakat ablamınki kadar güzel olmadığına emninm .

Nasılmı yaptım.Ben denemek için bir portakaldan yaptım.Bir büyük ve kalın kabuklu portakallı rendeledim ama tam derin rende değil ,üzerinin rengini almak gibi birşey.Daha sonra hiç kesmeden tencerede haşladım .Daha sonra acısı çıkması için tekrar yeni suda tekrar haşşladım.sudan çıksarıp biraz ılıyınca küp küp kestim.daha sonra ölçü olarak aldığım bir tabağa doldurdum tencereye koydum .bunun üzerinede 1,5 ölçüden biraz az şeker döktüm.Sabaha kadar şekerde beklettim.Sabah sulanmıştı.İçine bir çaybardağı kadar su ilave ettikten sonra kaynattım.inmesine yakın yarım limon sıktım.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails