26 Şubat 2010 Cuma

KANDİL TATLIM ŞÖBİYET

Bu akşam kandillerini kutlamak için annemlere gidecektik.Önce irmik helvası yapıp götüreyim diye düşündüm.Daha sonra şöbiyette karar kıldım.Annemlerin komşularıda gelmişti ve tatlım çok beğenildi.

Nasılmı yaptım.Yuka baklavalık hamurunun 5 kat yufkayı aralarını iki katta bir eritilmiş tereyağı ile yağladım.
daha sonra küçük karelere kestim.karelerin ortalarına yarımşar tatlı kaşığı kaymak ve ceviz koydum.nuska şeklinde katladım.Borcama dizdim.üzerine eritilmiş tereyağını biraz sıvıyağla karıştırarak döktüm ve 10 dk. 150 derecede pişiridm daha sonra 180 e yükselttim ve kızarıncaya kadar pişirdim.Tatlıları fırına verdiğim sırada 3 bardak şekere 2 bardak su ile şerbetini hazırladım.Balkona koydum tatlılar çıktığında biraz serinlemişti şerbet.sıcak tatlının üzerine döktüm.

10 yorum:

GÜLSÜM dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK.......

umutluhayat dedi ki...

teşekkürler gülsümcüm

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

şöbiyet harika ellerine sağlık cnm

umutluhayat dedi ki...

teşekkür ederim canım

Hayattan Azıcık dedi ki...

şöbiyetin 95 numara ile yayında sevgiler...Ellerine sağlık...

umutluhayat dedi ki...

teşekkürler canım

bellek dedi ki...

ooooooooof nasıl canım çekti bilsen .Nefis görünüyor.Sabahları aç karına tatlı yemeyi çok severim. Olsad yesem şimdi.
ellerine sağlık.....

umutluhayat dedi ki...

bellek;bende sabahları aç karnına tatlıyı çok severim,benim için aç tok fark etmez tatlı olsunda.hoşgeldin

zafer dedi ki...

harika görünüyor denemeyi çok istiyorum ama denersem yerim AMA BEN DİYETTTEYİMMMM.....

umutluhayat dedi ki...

denemeni tavsiye ederim ablacım sen ucundan azcık yersin

Related Posts with Thumbnails