2 Şubat 2010 Salı

KADINBUDU KÖFTE


Bu tarifimide Mehtap Ablamdan aldım .Ona çok teşekkür ederim.Zira Kadınbudu en sevdiğim köftelerdendir.ama kendi yaptığımı yemek hiç nasip olmamıştı.Ablam bir dene umut içinde besleyici tarifimi sana gönderiyorum dedi..İlk yapışımda biraz korktum çünki çok cıvık oldu şekil vermekte zorlandım.bir iki saat kadar soğukta baklettim .ancak kızarırken  bir sorun çıkmadı.Ve çok lezzetli oldu.Eşimde çk beğendi hatta bizim aç prensimiz bile hiç itirazsız kocaman bir köfteyi yiyiverdi.

geçtiğimiz pazar günü ise umut ne kahvaltı yedi nede onun için yaptığım bol sebzeli mercimek çorbasını yarım kek yiyerek öğle uykusuna yattı.Tabii bende bir panik  havası.dedim geçengün yedi belki bugünde yer.hemen o uyurken acele ile hazırladım .uyanıncada yedirdim.Bu tarifin macerasıda böyle işte.Naılmı yaptım işte....

MALZEME

Yarım kilo orta yağlı kıyma
2 yumurta+üzeri için 1
1orta soğan
2 yemek kaşığı haşlanmış yumuşak pirinç
tuz
karabiber
bir kaşık kadar sıvıyağ
maydanoz
galeta unu

YAPILIŞI

Soğanı rendeledim,kımanın yarısını soğan bir bir y.kaşığı sıvıyağla biraz kavurdum.daha sonra kalan kıymaya ilave ettim ,pirinç,maydanoz,yumurta ,karabiber ve tuzuda ekledim hepsini yoğurdum.daha sonra içine un yaydığım bir tepsiye şekil vererk dizdim.bir saat kadar soğuk ta beklettikten sonra 1 yumurtayı çırptım .önce yumurtaya sonra galeta ununa bulayarak kızgın yağda kızarttım.


1 yorum:

gelibolu17 dedi ki...

canım merhaba ev sahibeliği hakkında bilgi istemişsin.
kolay bişey zorluğu yok.ev sahibesi olduğunuzda size gönderilen tarifleri linklerini vererek sayfanızda yayınlayıp haber veriyosunuz sahiplerine.bu kadar isminizi yazayım listeye,müsait olduğunuzda bana haber verin ev sahibemiz olabilirsiniz.sevgiler.tarifte gönderebilirsiniz...

Related Posts with Thumbnails