18 Şubat 2010 Perşembe

HELVALI SARMA



Bu tarifi uzun süre önce dr oetkerin sitesinde görmüş ve çok beğenmiştim.Daha sonra yaptım ve hatta bi,r kısmınıda depfrze koydum.Dün kahvaltıya gelen  ablacığım için pişirdim.herkes çok beğendi.Benim tavsiyem misafirlerinize sıcak sıcak ikram etmenizden yana.Ayrıca yufkanın arasına konulan irmik helvasını dr oetkerin sitesinde kendi helvalarıyla vermiş tarifi.Ben kendim yaptığım helvayla yaptım.sizlerde kendi yaptığınız  irmik helvasıyla yapabilirsiniz.





nasılmı yaptım.
Malzeme
1 ölçü irmik helvası
3 yufka
1 su batdağı ince çekilmil ceviz
1 su baardağı tahin
1 su bardağı süt
üzerine sürmek için biraz pekmez

yapılışı

irmik helvasını yaptım.soğuttum.yufkaları yaydım .herbir yufkayı 16 üçgen parçaya kestim.üçgenlerin üzerine (tahin süt ve cevizi karıştırıp)sürdüm.geniş tarafına irmik helvasını koyarak sigara böreği şeklinde sardım.daha sonra üzerine pekmez sürdüm.önceden ısıtılmış 160 derece fırında pişirdim.üzerine tercihe bağlı olrak pudra şekeri serpilebilir.

6 yorum:

yasemincelezzetler dedi ki...

merhaba,
tarifiniz çok değişik, eminim çok da lezizdir, ellerinize sağlık.. yorumunuz içiin teşekkürler, evet kalıbım küçük silikon kalıp..

umutluhayat dedi ki...

teşekkürler,gerçekten tadı görünümünden daha güzel.ayrıca nazik cevabnız içinde teşekkür ederim.

Unknown dedi ki...

Helvalı sarma nefis olmuş eline saglık hayatım.

Hayattan Azıcık dedi ki...

Çok değişik ilk defa duyuyorum ve tebrik ediyorum arkadaşım. Ellerine emeğine sağlık. 35 numara ile yayınladım. Sevgiyle Kal...

mehtap kuzucu dedi ki...

canım benim bu tarifini daha önce hiç tatmadım ,çok güzel ve değişik geldi en kısa zamanda deneyeceğim ellerine sağlık

meral dedi ki...

merhaba, bana gönderdiğiniz yorum sayesinde sizi tanıdım. ürünleriniz süper görünüyorlar. bu tarifide ilk defa duydum en kısa zamanda deneyeceğim. ellerinize sağlık

Related Posts with Thumbnails