11 Şubat 2010 Perşembe

ELMALI KEK

Bu kekide yine dün yayınladığım,sevgili yeğenim Utku için hazırladığım çay masası için yaptım.Aslında bu keki benim çok marifetli Maide ablam yapar yani tarifi ondan kaynaklı bir kek.Ben daha önce bir kez daha yapmıştım ama birkaç yıl önce,hadi bir daha yapayım dedim,iyide demişim çünki hem ben hemde misafirlerim tarafından çok beğenildi.Çok güzel kabardı.Yumuşlacık oldu,kısaca tavsiye edeceğim bir tarif.Herkez yedi ama benim iştahsız prensim sadece bir ısırık attı.Bu günlerde en büyük sıkıntım oğlumun aç gezmesi.Ne yemek,ne sebze ,ne meyve varsa yoksa sarelleli ekmek...Neyse kendi dertlerimle sizleri boğmayayımda tarife geçelim.


Malzemeler

3  yumurta
4 küp küp kesilmiş elma(ben 2 elmayla yaptım)
2 su bardağı toz şeker
1 su bardağı taze yoğurt
1 su bardağı ayçiçek yağı
3,5 su bardağı un
1 kabartma tozu
biraz tarçın
ceviz

Yapılışı
yumurta ve şekeri iyice çırptım ,daha sonra yağ ve yoğurdu ekledim.elma ve cevizide ilave ettikten sonra un kabartma tozu ve tarçını koydum kaşıkla bir karıştırdım hepsi birbirine karışınca ,kek kalıbına döküp175 derece fırında pişirdim.Ama pişme süresi epey sürdü.

2 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Ablalarınız ve anneniz arasında geçinip giderken güzel şeyler öğrenmişsiniz tarifler nefis ellerinize yüreğinize sağlık izleyiciliğiniz açık değil herhalde izleyici olamadım.İzmirden sevgiler.Mine

umutluhayat dedi ki...

sevgili minecim bu güzel yorumun için çok teşekkür ederim.izleyiliğimiz açık ama herhalde bir problem oldu tekrar denemeni öneririm.sevgiler

Related Posts with Thumbnails