28 Aralık 2013 Cumartesi

ÇOCUKLARINIZI MUTLU EDİN.BİR HAMUR İKİ CİCİ KURABİYE

İyi akşamlar herkese.Yine  bir yılı daha eskittik,gelecek  yeni yıldan hepimiz güzel şeyler bekliyoruz.
Umarım  bu satırlarımı okuyan herkese,tamam  tamam okumayan herkesede 2014 yılı sağlık mutluluk ,başarı ve güzellikler getirsin.
Yeni yılınız şimdiden herkese kutlu olsun...
 
 














Bu akşam sizlere ,çocuklarınızı mutlu etmek için iki farklı kurabiye tarifi vereceğim.Daha doğrusu hamur aynı ancak şekilleri  farklı.Haydi bakalım yılbaşı akşamı çocukları mutlu edelim.
 
 
 
 

 

 
KUĞU KURABİYE
Malzemeler
  • 1 paket margarin (250g)
  • 1 su bardağından biraz fazla pudra şeker
  • 1 adet yumurta
  • 1 paket vanilya
  • Aldığı kadar un


  •  Yapılışı:

    Oda sıcaklığında olan margarini pudra şekeri ve yumurta ile elimizle yumuşatıyoruz. Ardından un ve vanilyayı koyup kıvam alıncaya kadar yoğuruyoruz.
    Hamuru yoğurma işlemimiz bittikten sonra 15 dakika hamuru dinlendiriyoruz.

    Ardından hamurumuzu merdane yardımıyla açıp bardakla yuvarlak olacak şekilde kesiyoruz. Kestikten sonra hamuru iki ucuyla birleştiriyoruz ve resim de görüldüğü şekilde hamurun belli noktalarından kesip kuğu görünümünü veriyoruz.
    Hazırladığımız kurabiyeleri yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizip yumurtanın akını kuğuların kanat kısmına sürüp üzerine şeker sepeliyoruz. Siz isterseniz hindistan cevizi yada renkli şekerlerle süsleyebilirsiniz.
    Hazırladığımız kurabiyeleri önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişiriyoruz. Gözünüz fırın da olsun çok çabuk oluyor afiyet olsun:)








                                                                           HANIM ÇANTASI

                                    
             Yukarıda tarifini verdiğim hamuru ,aşağıda fotoğraflandırdığım  şekilde yapıp,arasına marmelat veya çikolata koyarak yaptım.Çok güzel oldu.Denemenizi tavsiye ederim.





     

    7 yorum:

    Unknown dedi ki...

    Özellikle kuğu kurabiyeler çok şirin olmuş, ellerine sağlık sevgiler..

    Hayatın Tatları dedi ki...

    ikisine de bayıldım inanılmaz yaratıcı :) ellerine sağlık canım. Şimdiden iyi yıllar diliyorum.

    Bulbulunyeri dedi ki...

    Canım,
    yeni yılın sağlık, huzur, bolluk ve bereket getirmesi dileğiyle, iyi yıllar.
    Sevgiyle kal.

    çeşnici Handan dedi ki...

    Bernacım ailenle birlikte sağlıklı mutlu ve güzel bir yıl geçirmeni dilerim canım sevgilerimle.

    çeşnici Handan dedi ki...

    Bernacım ailenle birlikte sağlıklı mutlu ve güzel bir yıl geçirmeni dilerim canım sevgilerimle.

    lezzettabağı dedi ki...

    Canım eline sağlık bu kuğuları geçenlerde pinterestte görüp kaydetmiştim hatta yeni yılda denemeyi de düşünmüştüm ama aksilikler yüzünden deneme fırsatım olmadı inşallah torunum can ın doğum gününe yaparım.. mutlu sağlıklı nice yıllar diliyorum. sevgiyle kal.

    mintinin dünyası dedi ki...

    canımm ya ne çok özlemişim seni.iyiki de geldin bana.hemen koştum sana inanki.neler neler ne güzellikler eklemişsin sayfana maşallah.çooook uzun oldu.pek giremiyorum canımcım kuzumla işle güçle geçiyor zaman.bloğuma da unutmak istemediğim şeyleri ekliyorum şimdilik.o yüzden girip yazıp hemen kaçıyorum.ama sana gelmek görmek çok iyi oldu bernacım.umudun iyice büyümüştür... maşallah...kuğu kurabiye hep cezbeder şeklinden dolayı.hep görürürüm ama bir türlü yapamam.ellerine sağlık inanılmaz leziz görünüyor canım arkadaşım.sevgiler kocaman...

    Related Posts with Thumbnails