10 Temmuz 2012 Salı

ZAFER ABLACIĞIMDAN NEFİS TARİFLER


Tüm takipçilerime kocaman bir merhaba.Uzun zamandır yazmıyorum ve çok özledim.Aslında yazacak çok şey paylaşacak çok tarif var ama vakit maalesef kısıtlı.Ama ben bir postla sizlere birkaç güzel tarif vermek istiyorum.Bugünki postum takipçilerimin  tarifleriyle yakından tanıdığı  Zafer ablama ait.Yine çok lezzetli tariflerini bizlerle paylaştı.İlk iki tarif diyet yapanlar için......


ÇAVDAR UNLU VE MISIR GEVREKLİ KURUYEMİŞLİ KURABİYE





MALZEMELER:
1 su bardağı mısır gevreği(robotta çekilecek)
1/2 çay bardağı çavdarunu,
3 kaşık bal,
damla çikolata
portakal kabuğu şekerlemesi,
ceviz,yaban mersini,
1 çay kaşığı kabartma tozu,
vanilya,
2 kaşık zeytinyağı
1 adet ezilmiş olgun muz







bütün malzeme karıştırılıp elde edilen hamuru kaşıkla yağlı kağıt üzerine aralıklı dizilir 130 derecede 40 dk pişirilir.


%100 ÇAVDARUNU İLE YAPILMIŞ(BUĞDAY UNUNA ALERJİSİ OLANLAR İÇİN)
                                               TUZLU KURABİYE TARİFİ





1 yumurta sarısı(bana akı da alerji yaptığı için sadece sarısını kullandım )
1/2 çay bardağı zeytinyağı,
3 yemek kaşığı yoğurt(manda yoğurdu kullandım çünkü inek koyun ve keçi sütüde alerjikti bana)
1 avuç ceviz içi,
2-3 yemek kaşığı mısır nişastası,
1 su bardağı çavdar unu,
1 paket kabartma tozu,
1 kaşık mahlep,
2 kaşık elma sirkesi,tuz(hamur cıvık olursa un ilave edilir sert olursa yoğurt ilave ediniz ölçüler farklı olabilir)
yüzü için yumurta sarısı ve susam



bütün malzeme ile ele yapışmayan hamur yapılır şekil verilerek yumurta sarısı ve susama batırılır arzu edilirse tabi 180 derecede pişirilir.





 



BİSKÜVİ








MALZEMELER:
3 Yumurta,
200 gr yumuşak margarin(becel),
1 çay bardağı sıvı yağ,
1.5 su bardağı pudra şekeri,
3-4 su bardağı un,
1 vanilya,
1 çay kaşığı kabartma tozu






YAPILIŞI:şeker ve margarin köpük köpük olacak şekilde çırpılır yumurtalar ilave edilip çırpmaya devam edilir diğer malzemeler ilave edilir yumuşak bir hamur elde edilir.bisküvi pompası ile arzu edilen şekil sıkılarak üzeri arzu edilen malzeme ile süslenir ben yaban mersini kullandım140 derce fırınde pişirilir





 
 
PİRİNÇ PATLAKLI LİKORLÜ PASTA



 MALZEMELER:
1/2 paket(125 gr)kakaolu pirinç patlağı,
200 gr krema,
80 gr bitter çikolata,
2 yemek kaşığı kakao,
2 kaşık baltane antepfıstık,toz antep fıstık







krema ve çikolata ,kakao, balocakta kısık ateşte eritilip karıştırılır içerisine pirinç patlağı ve tane antep fıstık ilave edilir kalıplara 1 er kaşık koyularak toz fıstık ile süslenir.



3 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

ablalar iki var :)

ablacığının ellerine sağlık canım,hepsi birbirinden güzel..

mutfagabuyrun dedi ki...

zafer hanımın ellerine sağlık canım.hepsi harika.afiyet bal olsun sizede.sevgiler.

mehtap kuzucu dedi ki...

zaferciğimin ellerine sağlık,bizimle paylaştığın içinde teşekkürler bernacığım zaferciğimin tarifleri her zaman kusursuz ve sağlam tariflerdir inşallah uygularım bende...öpüyorum

Related Posts with Thumbnails