9 Temmuz 2010 Cuma

ANKARA TAVA


Uzun süredir abla tarifleri yayınlamamıştım.Şimdi onlardan bir tanesi ile karşınızdayım.Mehtap ablamın harika el lezzeti ve sunumuyla çok güzel bir yemek.Daha önce hiç tatmamıştım.Bundan sonra sık yapacağım anlaşılan.




malzeme
1/2kğ yağsız kuşbaşı kuzu eti
1 adet soğan
1 kaşık domates-acı biber salçası
2 domates rendesi,2 adet yeşil biber
tuz,karabiber,1 kaşık sıvıyağ
1/2 paket arpa şehriye
2 kaşık tereyağ
3 su bardağı sıcak su

  




yapılışı



kuşbaşı eti kaynar suya atarak yumuşayıncaya kadar pişiririz,soğanı yemeklik doğrayıp 1 kaşık sıvıyağ ile tuzuda koyup kavururuz sırasıyla eti,slçayı ,biberi ve domatesi koyarak kendi suyunda(domatesin bıraktığı su) kısık ateşte pişirirken diğer tarafta 2 kaşık tereyağında arpa şehriyeyi iyice kavururuz.tencerede etleri ortaya toparlayıp etrafına kavrulmuş şehriyeyi koyarak 3 su bardağı sıcak su ile kısık ateşte suyunu çektirene kadar pişirilir,üzeri kağıt havlu ile kapatılarak demlenmeye bırakılır.
 


15 yorum:

Fuat Gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık. Çok iştah açıcı görünüyor.

Saygılar.

Atike Momini Ziya dedi ki...

selamlar canm, yazın yoğunluğu devam ediyor. uzun zamandan beridir de uğrayamadım ama maşaallah hepsi de birbirinden neffis tarifler yapmışsın. daha geniş bir zamanda detaylı inceleyecem ia. öpüyorum canm ve hayırlı cumalar diliyorum....

kalpkurabiye dedi ki...

mehtap abla yine döktürmüş bernacımm..:)) güzel yorumlarına teşekkür ederim canım benim sağolasınn:))

KİZHATCE dedi ki...

hayırlı cumalar canım çok sevdiğim bir lezzet bu,ben tavuk eti ile de yapıyorum oda güzel oluyor,sevgiler....

YeMeK vAkTi dedi ki...

ablanın ellerine sağlık harika görünüyor bende hiç denemedim inşallah becerebilirim yaparsam:)

Fatoş Öztürk dedi ki...

Canım ablanın ellerine sağlık.Çok lezzetli görünüyor.Sevgiler..

aleyna dedi ki...

canım mehtap ablanın ellerine sağlık.tam bir ziyafet yemeği olmuş

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Berna'cığım ellerıne sağlık.okulumda her ay mutlaka yapılan bır yemektır cokta severım.sevgiler

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ilkkez okudum ilginç geldi denemek lazım yani..ellerinize sağlık ttalım..
müsaiteseniz mimlendiniz :))

çeşnici Handan dedi ki...

Bernacığım yemeği yapan ablanın ve yayınlayan senin ellerinize sağlık canım.

mehtap kuzucu dedi ki...

gerçektende çok lezzetli oluyor...bende ankara tavasıyla büyük kızım simin'in sayesinde tanıştım:)ve çok sevdik.et yemekleriyle arası pek hoş olmayan özelliklede herhangibirşeyle karışık pişirilmişini asla yemeyen kızım ,birgün işten gelince öğlen işyerinde çıkan ankara tavasını anlata anlata bitirememişti,tabii büyük bir merakla araştırıp bir arkadaşımdan tarifini bulmuştum ve o günden beri severek yapıyorum ,tavsiye ediyorum...

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık canım çok lezzetli görünüyor.Sevgiler.

zafer dedi ki...

Bayılırım ankara tavaya bir tabakta ben rica etsem çok güzel olmuş ellerine sağlık canım.

kardelen dedi ki...

yiyenlere afiyet yapanların eline sağlık olsun....

melisineli dedi ki...

çok lezzetli görünüyor bende sıksık yaparım ellerinize sağlık.

Related Posts with Thumbnails