13 Mart 2010 Cumartesi

KABAK SEPETİ VE FIRINDA BAHARATLI PATATES


                 Buzdolabında geçen haftadan kalan kabağı değerlendirmek için yola çıktığım ve sonunda çok lezzetli bir sonuç aldığım yemeğimi sizlerle paylaşmak istiyorum.Bu kadar güzel olacağını tahmin bile edemezdim.Ne bulduysam karıştırdım.


Malzeme;
bir kabak
bir patates
1 yeşil soğan
1 yumurta
yarım bardak süt
biraz lor peynir
2 kaşık un
2 kaşık sıvıyağ
tuz,karabiber ve kekik



Yaplışı:patatesleri  ve kabakları minik minik küp olarak doğaradım.Yeşil soğanlarıda minik minik kestim.
Patates ve soğanları sıvıyağda biraz kavurdum kabaklarıda ekleyip kavurmaya devam ettim.Bu şekilde bir müddet kavrukduktan sonra baharatları ve tuzu ekledim.Daha sonra lor peyniri de ekledim.biraz çevirip ocağı kapattım.Muffin kalıplarına tam doldurmayacak şekilde paylaştırdım.Rondoda yumurta,süt ve unu çırptım.Kabakların üzerine 2-2,5 yemek kaşığı  kadar döktüm.180 derece fırında kızarıncaya kadar pişirdim.



Fırında Balık ve tavuk yapparken mutlaka bu paptesi de yaparım.Tadına doyum olmuyor.



Patatesleri kalın dilimler halinde kestikten sonra,tuz,karabiber ,kekik ve toz kırmızı biberle harmanladım.birazda sıvıyağ ekledim.fırın poşetine koyup fırında kızarıncaya kadar pişirdim.

1 yorum:

zafer dedi ki...

kabak sepetin çok değişik olmuş eminim tadıda enfes olmuştur denemek lazım eline sağlık bernacığım

Related Posts with Thumbnails